Privatlivspolitik for Stella Care ApS - Stella Care

Privatlivspolitik for Stella Care ApS

Opdateret 31. maj 2018

Tak for din brug af Stella Cares services. Dette dokument beskriver hvordan vi behandler den information vi indsamler når du køber et af vores produkter eller abonnementer, når du bruger Care Tracker appen til iOS eller Android, ved login i Stella Cares web interface, Stella Care nyhedsbrevet, vores hjemmeside på stellacare.dk og vores andre services.

Hvad og hvorfor

Følgende information lagres for at kunne tilbyde, forbedre og beskytte vores services:

Betalingsinformation. Ved køb af produkter eller services indsamler vi information såsom navn, adresse, email, tlf nummer og anden betalingsinformation. Vi bruger denne data til levering, betaling og kommunikation med kunden omkring status på produkter og services der er købt, samt produkter og services der kunne have interesse.

App konto. Vi lagrer telefonnumre for enheder der skal have adgang til Care Tracker appen. Telefonnummeret lagres ofte med en beskrivelse af hvor telefonen bruges, således at en web interface bruger kan differentiere mellem app konti. Vi lagrer også information om brug af appen, i form af oppetid, kommunikation mellem app og server, hvilke GPS enheder der spores, hvor længe, og hvilke alarmer der er modtaget. Hardware information fra telefonen hvorpå appen er installeret lagres også. Dette er begrænset til UUID, operativsystemets version, appens version, og hardware navn. Disse informationer bruges udelukkende til at forbedre vores service, sikkerhed, og til at tilbyde en bedre support.

GPS enhed. Vi indsamler GPS koordinater, adresse, hastighed og retning i real time, og tilknytter dette til en GPS enhed. Detaljer omkring GPS enheden er oftest begrænset til et hardware ID, software indstillinger og en ejer (betalingsinformation). Hvis en kunde vælger at dele yderligere information vedrørende brugen af GPS enheden, kan vi lagre det hvis det ønskes af kunden.

Web Interface. Ved brug af web interfacet indsamler vi information såsom IP, dato, tid og brugernavn ved login, redigering eller tilføjelse af enheder. Dette gøres for at yde en bedre support, og af sikkerhedsmæssige årsager.

Nyhedsbrev. Når du vælger at abonnere på vores nyhedsbrev, lagres din email og navn, og hvis du vælger det, også arbejdsplads og telefonnummer. Dette bliver brugt til at skræddersy nyhedsbrevet til de kunder der modtager det, så det har bedre relevans for dem. Det kan også bruges til at informere kunder omkring nye produkter og services der kunne have interesse.

Med hvem

Personlig, finansiel og anden information deles som udgangspunkt ikke med nogen. Følgende undtagelser kan forekomme. Vi sælger under ingen omstændigheder dine personlige oplysninger til 3. part.

Lov og orden. Vi kan dele information med 3. part hvis det vurderes at dette er nødvendigt for at (a) overholde loven, (b) forebygge tab af liv eller undgå personskader (c) forebygge svindel eller misbrug af Stella Care’s system, brugere eller medarbejdere.

Samarbejdspartnere. Vi deler kun data med vores samarbejdspartnere (leverandører, kunder) i det omfang, det er sikkert og relevant. Som påkrævet af gældende lovgivning er der udarbejdet databehandleraftaler med disse.

Andre brugere. Hvis en nødkalds-alarm er sat op til at kontakte flere app brugere, vil den app bruger der først besvarer alarmen automatisk dele sit telefonnummer med de andre alarm modtagere, så de kan koordinere en passende reaktion.

Kollegaer. Da en institution kan have flere bruger-konti, kan det være nødvendigt at dele information med flere medarbejdere fra samme institution. Denne type aftale diskuteres ved oprettelse af abonnement.

Hvor længe

Betalingsinformation for kunden gemmes på Stella Cares systemer, så længe kunden har et aktivt abonnement.

Endvidere gemmes kundens oplysninger, så længe der er et sagligt formål med det, hvilket som udgangspunkt er 5 år plus indeværende år.

Lokationsdata slettes automatisk efter 14 dage.

Hvordan kan du tilgå det

Du har som udgangspunkt kun adgang til real time lokationsdata. Det vil sige, at du kan se den seneste position, der er kommet fra GPS-trackeren. Historiske data kan i særlige tilfælde rekvireres hos Stella Care.

Brugere, der ikke længere er tilknyttet et gældende abonnement, vil ikke længere kunne tilgå sine data. Brugeren vil blive deaktiveret og de tilhørende data slettet.

Vi behandler personlige data på vegne af dataejer. For at få dine persondata slettet, rettet eller udleveret, skal du henvende dig til dataejer.

Dataejer er den kunde, der har valgt, at Stella Cares produkter skal bruges til lokalisering.

Dataejer er ansvarlig for, hvordan og i hvilket omfang Stella Care bruges. Hvis en borger/person ikke ønsker at bruge en GPS-enhed skal det aftales med dataejer. Det er kun dataejer, der kan få data på en borger/person slettet.

Dataejer er ifølge lovgivningen ansvarlig for at sikre, at personlige data håndteres efter gældende lovgivning. Dataejer er derfor ansvarlig for at vælge hjælpemidler, der sikrer, at persondataloven overholdes.

Hvis ejerskabet ligger hos din kommune, skal du rette henvendelse til dem for at få dem til at rekvirere dine data slettet og/eller udleveret.

Det må dog forventes, at der vil være nogen behandlingstid forbundet med behandlingen/udleveringen af data.

Sikkerhed

Vi arbejder efter en række retningslinjer, som skal sikre, at Stella Cares produkter trygt kan anvendes af sine brugere. Disse opretholdes af tekniske såvel som organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, der forebygger uhensigtsmæssigt tab, forringelse, tyveri (hacking) eller anden misbrug af persondata.

For at sikre dine oplysninger på Stella Cares Web interface er det vigtigt, at brugere af systemet ikke deler sit password med uvedkommende. Vi udleverer af samme årsag ikke glemte passwords uden bekræftelse af kundens identitet.

Cookies

Stella Cares hjemmeside anvender cookies for at forbedre den enkelte brugers oplevelse af vores service. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din computer for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Cookies opsamler ingen personlige oplysninger og kan ikke indeholde virus eller andet skadeligt software.

Stella Care anvender cookies til at sikre (a) at login-oplysninger huskes, når brugeren anmoder om det, (b) den bedst mulige driftsmæssige kapacitet målt ud fra trafikken på portalen.

Cookies sletter sig selv efter et vist antal måneder (kan variere afhængigt af din browser), men de fornyes efter hvert besøg.

Hvis du ikke ønsker at modtage cookies, kan du blokere dem. Se vejledning.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer ved brug af vores services eller privatlivspolitik, så kontakt os på info@stellacare.dk att: Johannes Hartby.